Yoga

Hatha yoga


Tijdens deze les leer je verschillende yoga-houdingen aan. De houdingen worden in deze les stuk voor stuk uitgevoerd, waardoor
er veel tijd en ruimte is om een houding goed te leren uit te voeren. Doordat je tijdens deze les zo bewust bezig bent met
de houding van je lichaam, zal je gaan merken dat jouw houding in het dagelijks leven ook zal verbeteren. Dit helpt te voorkomen
dat je nek-, schouder-, rug- of heupklachten kan ontwikkelen door een verkeerde houding.

Beweeg jij in het dagelijks leven al veel? Dan is een les yoga geschikt om de variatie van het bewegen te vergroten. Veel sporten
zoals fietsen, wandelen of hardlopen hebben bewegingen die vooral ‘in dezelfde lijn’ zitten. Na verloop van tijd kun je door
het “bewegen in dezelfde lijn” zelfs lenigheid in de spieren gaan verliezen.

Naast het fysieke aspect van de les, werken we veel aan ‘goed en diep ademhalen’. Tegenwoordig leven wij vrij gehaast en
ademen wij veel oppervlakkiger dan vroeger. Dit houdt de stresshormonen in ons lichaam op gang, waardoor er verschillende
klachten kunnen komen. Rustig en diep kunnen ademhalen kan je helpen om beter te /slapen, om je hartslag en bloeddruk
te verlagen en je stresshormonen te verminderen. Ook kan het je helpen bij mentale onrust.

Gun jij jezelf een oplaadmoment, kom dan eens een proefles doen! Iedereen kan de houdingen op zijn of haar eigen niveau
doen, waardoor deze les geschikt is voor iedereen.